görsel Ünlü Ressamlardan Ressam Olmak İsteyenlere Tavsiyeler

“Eski sanat büyüklerinin sırlarını bilmedikçe, onlar derecesine erişilemez.” demiş Edgar Degas. Biz de bu sözden yola çıkarak ressamların; resimle ilgilenenlere ne gibi tavsiyelerde bulunduklarını araştırdık. Picasso‘nun da dediği gibi “Kuralları bir profesyonel gibi öğrenin ki onları bir sanatçı gibi delebilesiniz.” Umarım faydalı olur:

  • “Eğer içinizden ‘sen resim çizemezsin’ diyen bir ses duyarsanız, her şeye rağmen çizin. O ses susacatır.” Vincent van Gogh
  • “Sizce ressam nedir? Çevresinde gelişen kalp kırıcı veya huzur verici hadiselerin farkına varıp, kendisine şekil veren politik bir kişiliktir. Resim, evleri dekore etmek için yapılmaz. Resim, bir savaş aracıdır.” Picasso
  • “İnsanın söyleyecek bir şeyi olmalı. Yoksa olmaz. Her şeyden çok resmi sevmeyince insan ressam olamaz. Hem sonra mesleğin inceliklerini bilmek de yeterli değildir. Duygu ve coşku da gerek. Bilim çok iyi ama bizim için imgelem daha da gereklidir.” Edouard Manet 
  • “Resim yaparken, yanlışların aracılığıyla doğruları göstermelisiniz.” Edgar Degas
  • “Portre yapıyorsan onu, tan yerinin alacakaranlığında, koyu bir havada, modelini avlunun duvarına dayanmış bir şekilde resmet.” Leonardo Da Vinci
  • “Resim yapabilmek için gözlerinizi kapatmalı ve şarkı söylemelisiniz.” Picasso
  • “Tablolar öğretilerle (doktrinlerle) yapılamaz.” Claude Monet
  • “Modern sanatçı uzam ve zamanda, duygularını resmederek değil dışa vurarak çalışır.” Jackson Pollock
  • “Bir tablonun zaman ve onarmalar yüzünden başına gelebilecek cilalara, pisliklere ve bütün namussuzluklara dayanacak güçte olması gerekir.” Pierre Auguste Renoir
  • “Doğanın önüne kuramlarla varırsınız, doğa sizi yerlere serer… ” Pierre Auguste Renoir
  • “Desen biçim değildir, biçimi görme yoludur.” Edgar Degas
  • “Resim sulh ve sükun demektir. Hareket ifade eden her şeyi silkip atmalı, konuyu statik hale getirmelidir.” Paul Gauguin
  • “Bir tablonun yapımı nerede başlar nerede biter? İnsanın içinde aşırı duygular kaynaşmaya başlayınca, bu duygular patlayınca ve bütün düşünce yanardağdan çıkan lavlar gibi çıkıp taşınca birdenbire yaratılan yapıtın çok keskin bile olsa büyük ve insanüstü bir patlayışı değil midir bu? Usun bilinçli hesaplarının bu patlayıştan öncesiyle bir ilgisi yoktur, ama insanın içinde yapıtın ne zaman başladığını kim bilebilir? Bu yapıt belki de bilinçsizliğin doğurduğu bir şeydir.” Paul Gauguin
  • “Eğer bir yüzün ifadesini kolaylıkla aklında tutmak istiyorsan, önce çeşitli türden kafaları, gözleri, burunları, ağızları, çeneleri, gırtlakları, boyunları ve omuzları ezberle. Örneğin burunları ele al, on ayrı çeşittedirler: Dik, patates burun, dışbükey, kâh alttan kâh üstten bombeli, kartal burun, düzgün burun, basık burun, yuvarlak burun, sivri burun. Bu ayrımlar, profilden bakıldığında geçerlidir. Önden bakıldığında burunlar on iki çeşittir. Ortası itibariyle büyük olanlar, ortası ince olanlar, ucu kalın, başlangıcı ince olanlar veya tersi, delikleri geniş veya dar olanlar, yukarıda ve aşağıda olanlar, ucunun delikleri sakladığı veya görünür kıldığı burunlar. Aynı çeşitliliği, yüzün başka hatlarında da bulursun… eğer bir yüzü akıldan resmetmek gerekirse senin yüzününkilere benzeyen hatları not ettiğin defteri de beraberinde bulundur. Sonra portresini yapmak istediğin kişiye bir göz atar, gizlice defterini karıştırırsın ve hangi burun veya ağzın modelinkilerle benzerlik gösterdiğini görürsün ve evine döndüğünde hatırlayabilmen için yanlarına işaret koyarsın. Korkunç suratlar hakkında herhangi bir şey söylemeyeceğim, zira insan onları hiç zorlanmadan aklında tutabilir.”  Leonardo Da Vinci

Bir Cevap Yazın